Aktualności
Start Aktualności Nowa strategia działania Energa
Artykuł

Nowa strategia działania Energa

Po Tauronie to nowy zarząd Energa chce przygotować prokonsumencką, pełną rozwoju strategię. Nowy zarząd ma zostać wyłoniony na przełomie roku. O planach spółki w wywiadzie dla Rzeczpospolitej opowiada Roman Pionkowski p.o. prezesa.

Energa ma potencjał

Zdaniem prezesa, Energa charakteryzuje się specyficznym profilem rynkowym. Dystrybucja zajmuje 17 proc. rynku krajowego, podobnie jest ze sprzedażą. Energa będą jedną z czołowych grup energetycznych posiada zaledwie około 2 proc. udziału w krajowej produkcji energii. Prezes zdradza, że większość sprzedawanej energii, jaka trafia do klienta, kupowana jest na rynku hurtowym i to od konkurentów. Takie warunki, są trudne, aby stworzyć atrakcyjną ofertę dla odbiorcy domowego. Obecnie Energa sprzedaje prąd prawie 3 milionom odbiorców, głównie z zachodniej Polski, gdzie uznana jest za sprzedawcę z urzędu. Sprawdź najnowszą ofertę.

Wytwarzanie, technologie, obrót i... Klient

W każdej spółce ważną role odgrywa obrót, jego rozwój, jak podaje prezes implikuje konieczność zapewnienia zdolności do pokrycia zapotrzebowania naszych klientów na energię z własnych konkurencyjnych cenowo źródeł wytwórczych. Pionkowskiemu bliżej do modernizacji niż tworzenia nowych źródeł wytwórczych, zwłaszcza, że nie ma widocznego wsparcia od rządu. Za przykład podaje nowoczesne jednostki gazowe, które mają wytwarzać jedynie o 20 proc. CO2 mniej niż elektrownie węglowe. Chociaż przeciwnicy energii konwencjonalnej podają, że gazownie przyczynią się do redukcji CO2 aż w 50 procentach. Aspekt środowiskowy, technologiczny czy ekonomiczny powinien zostać podnoszony, kiedy porównujemy nowoczesne bloki węglowe z nowymi technologiami, a nie do nowych technologii pozyskania przyrównujemy ponad 40-letnie, niemodernizowane elektrownie. Na pytanie o rozbudowę Ostrołęki i powstanie bloku o mocy 1000 MW, prezes podaje, że to dla Grupy wyzwanie, zwłaszcza, że elektrownia zlokalizowana jest daleko od źródła, decyzje o infestowaniu w nowy blok jeszcze nie zapadły.

Co z odbiorcami Energa?

Energa stawia na poprawę obsługi Klientów. Nowy program obsługi jest w trakcie wdrażania. Od czerwca 2013 roku, Energa zajmuje się wdrażaniem innowacyjnego systemu obsługi sprzedaży, który obejmuje też system bilingowy i system CRM. Niestety, pojawił się problem wykonawcą i prace zostały wstrzymane. Dalsze prace potoczą się zgodnie z harmonogramem, a ich zakończenie pozwoli podnieść, jakość obsługi Klienta oraz przełoży się na efektywność kosztową.
Grażyna Kulik, Redaktor
Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Energa przedłuża ofertę „Po Prostu Rodzina”
10 Luty 2017

Energa przedłuża ofertę „Po Prostu Rodzina”

Do 30 czerwca br. Energa zdecydowała się przedłużyć ofertę skierowaną do posiadaczy Karty Dużej Rodziny. Stawki w produkcie „Po Prostu Rodzina” pozost...
Prądu jednak zaczyna brakować!
10 Październik 2014

Prądu jednak zaczyna brakować!

„Gazeta Polska Codziennie” alarmuje, że w ubiegłym miesiącu w szczytowych godzinach w Polsce zaczynało brakować energii elektrycznej. Sytuacja ta groz...
Jesteś klientem Energi? Przeczytaj!
23 Grudzień 2015

Jesteś klientem Energi? Przeczytaj!

Energa na swojej stronie internetowej informuje o możliwych utrudnieniach związanych z wdrożeniem nowego systemu obsługi. Klienci tej firmy energetycz...
Dostawcy energii łączą siły
27 Czerwiec 2014

Dostawcy energii łączą siły

Cztery największe przedsiębiorstwa energetyczne w naszym kraju nawiązały współpracę w zakresie badań oraz podnoszenia poziomu konkurencyjności. Podpis...
PKP PLK wybrało najtańszego sprzedawcę prądu. Kogo?
10 Wrzesień 2015

PKP PLK wybrało najtańszego sprzedawcę prądu. Kogo?

Najkorzystniejszą ofertę w nieograniczonym przetargu na dostawy prądu w latach 2016 i 2017 dla zarządcy krajowej sieci kolejowej przedstawiła Energa –...
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7