Aktualności
Start Aktualności Nowa strategia działania Energa
Artykuł

Nowa strategia działania Energa

Po Tauronie to nowy zarząd Energa chce przygotować prokonsumencką, pełną rozwoju strategię. Nowy zarząd ma zostać wyłoniony na przełomie roku. O planach spółki w wywiadzie dla Rzeczpospolitej opowiada Roman Pionkowski p.o. prezesa.

Energa ma potencjał

Zdaniem prezesa, Energa charakteryzuje się specyficznym profilem rynkowym. Dystrybucja zajmuje 17 proc. rynku krajowego, podobnie jest ze sprzedażą. Energa będą jedną z czołowych grup energetycznych posiada zaledwie około 2 proc. udziału w krajowej produkcji energii. Prezes zdradza, że większość sprzedawanej energii, jaka trafia do klienta, kupowana jest na rynku hurtowym i to od konkurentów. Takie warunki, są trudne, aby stworzyć atrakcyjną ofertę dla odbiorcy domowego. Obecnie Energa sprzedaje prąd prawie 3 milionom odbiorców, głównie z zachodniej Polski, gdzie uznana jest za sprzedawcę z urzędu. Sprawdź najnowszą ofertę.

Wytwarzanie, technologie, obrót i... Klient

W każdej spółce ważną role odgrywa obrót, jego rozwój, jak podaje prezes implikuje konieczność zapewnienia zdolności do pokrycia zapotrzebowania naszych klientów na energię z własnych konkurencyjnych cenowo źródeł wytwórczych. Pionkowskiemu bliżej do modernizacji niż tworzenia nowych źródeł wytwórczych, zwłaszcza, że nie ma widocznego wsparcia od rządu. Za przykład podaje nowoczesne jednostki gazowe, które mają wytwarzać jedynie o 20 proc. CO2 mniej niż elektrownie węglowe. Chociaż przeciwnicy energii konwencjonalnej podają, że gazownie przyczynią się do redukcji CO2 aż w 50 procentach. Aspekt środowiskowy, technologiczny czy ekonomiczny powinien zostać podnoszony, kiedy porównujemy nowoczesne bloki węglowe z nowymi technologiami, a nie do nowych technologii pozyskania przyrównujemy ponad 40-letnie, niemodernizowane elektrownie. Na pytanie o rozbudowę Ostrołęki i powstanie bloku o mocy 1000 MW, prezes podaje, że to dla Grupy wyzwanie, zwłaszcza, że elektrownia zlokalizowana jest daleko od źródła, decyzje o infestowaniu w nowy blok jeszcze nie zapadły.

Co z odbiorcami Energa?

Energa stawia na poprawę obsługi Klientów. Nowy program obsługi jest w trakcie wdrażania. Od czerwca 2013 roku, Energa zajmuje się wdrażaniem innowacyjnego systemu obsługi sprzedaży, który obejmuje też system bilingowy i system CRM. Niestety, pojawił się problem wykonawcą i prace zostały wstrzymane. Dalsze prace potoczą się zgodnie z harmonogramem, a ich zakończenie pozwoli podnieść, jakość obsługi Klienta oraz przełoży się na efektywność kosztową.
Grażyna Kulik, Redaktor
Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Wkrótce nowa taryfa Energi dla domu
22 Styczeń 2015

Wkrótce nowa taryfa Energi dla domu

Już niedługo ma zapaść decyzja Urzędu Regulacji Energetyki odnośnie wniosku taryfowego Energi Obrót – informuje „Rzeczpospolita”. Czy klienci tego spr...
Nowy punkt ładowania aut elektrycznych Energii
10 Marzec 2017

Nowy punkt ładowania aut elektrycznych Energii

Energa sukcesywnie rozszerza swoją sieć punktów ładowania samochodów na prąd. Z siódmego punktu znajdującego się na terenie Centrum Handlowego Auchan ...
Największa farma fotowoltaiczna w Polsce
23 Wrzesień 2014

Największa farma fotowoltaiczna w Polsce

Na granicy Gdańska i Przejazdowa powstała właśnie największa w naszym kraju farma fotowoltaiczna, która pokryje zapotrzebowanie na prąd ponad 700 gosp...
Energa w końcu z nową taryfą dla domu?
19 Czerwiec 2015

Energa w końcu z nową taryfą dla domu?

Jak donosi „Rzeczpospolita” spór pomiędzy Energą Obrót a Urzędem Regulacji Energetyki jest coraz bliżej rozwiązania. Sprzedawca prądu i regulator od g...
Energa-Operator z Certyfikatem Jakości Obsługi Konsumenta
31 Styczeń 2017

Energa-Operator z Certyfikatem Jakości Obsługi Konsumenta

Spółka Energa-Operator otrzymała Certyfikaty Jakości Obsługi Konsumenta, które przyznaje Federacja Konsumentów – informuje Grupa Energa.
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7