Aktualności
Start Aktualności Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …
Artykuł

Sprzedawcy prądu karzą klientów za nieterminowość i …

Operatorzy energii chcą klientów punktualnych i lojalnych. Dlatego też w umowach na sprzedaż prądu pojawiają się wysokie kary za zerwanie kontaktu i inne dodatkowe opłaty typu prowizje za wyzwanie do zapłaty, czy za przywrócenie prądu.

Fot.Flickr.com, frankieleon

Czytaj nie tylko umowę

Zmiana operatora energii powinna być przemyślana. Warto nie tylko przeczytać całą umowę, ale także dokładnie przejrzeć załączone cenniki i wszelkie aneksy. Tam, bowiem najczęściej sprzedawcy prądu ukrywają wszelkie opłaty.

Kara za zerwanie umowy ze sprzedawcą prądu

Firmy energetyczne przed nielojalnymi klientami oczywiście się zabezpieczają. Nie jest to naturalnie jakiś ewenement – to samo robią choćby operatorzy telefonii komórkowej. Wszelkie umowy z gwarancją ceny prądu zawierają, zatem dotkliwe kary za zerwanie kontraktu (przeważnie około 25 zł za każdy miesiąc). Jak donosi "Gazeta Wyborcza" takie przedwczesne zerwanie umowy może kosztować odbiorcę energii nawet 600 zł.

Wezwanie do zapłaty za energię

Kolejną dodatkową opłatą wprowadzaną przez sprzedawców energii elektrycznej są prowizje za wezwanie do zapłaty. Tutaj warto podkreślić, że obowiązują one niezależnie czy umowa obowiązuje na 12 miesięcy czy na pięć lat. Czytelniczka "Wyborczej" relacjonuje swoje doświadczenie w tym zakresie. Otrzymała rachunek na kwotę 255,67 zł, na konto sprzedawcy energii wpłaciła 200 zł, a na pozostałą kwotę należności dostała wezwanie do zapłaty. Koszt tego powiadomienia wyniósł aż 34,99 zł + odsetki. Taka opłata też nie jest nowością - pobierają ją także banki czy telekomy.

Opłata za przywrócenie prądu

W roku 2013 Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał jednego z alternatywnych sprzedawców prądu za to, że wznowienie dostawy prądu (po wstrzymaniu jego dostarczania z powodu niezapłacenia rachunku) uzależniał od wpłacenia kwoty 250 zł. Uznał tą praktykę za nielegalną, bowiem zgodnie z literą prawa wznowienie dostarczania energii elektrycznej musi nastąpić niezwłocznie po ustaniu przyczyn, które uzasadniały jej wstrzymanie.

Agnieszka Kierzkowska, Redaktor naczelna

Średnia ocena
 
 
 
 
 

Dziękujemy za oddanie głosu


Porównaj oferty instalacji fotowoltaicznych
dla domu:
na dachu
na gruncie
płaski
15o
35o - wzorcowy
powyżej 35o
dachówka
blacha
papa
Najlepsze oferty energii elektrycznej
Zobacz też inne aktualności
Sprzedawcę prądu zmieniło już 480 tys. Polaków!
02 Lipiec 2015

Sprzedawcę prądu zmieniło już 480 tys. Polaków!

Najnowszy monitoring prowadzony przez Urząd Regulacji Energetyki wskazuje, że w maju swój rachunek za energię elektryczną przeniosło niemal 8 tys. gos...
Polskie firmy przepłacają za prąd
03 Czerwiec 2015

Polskie firmy przepłacają za prąd

Małe oraz średnie przedsiębiorstwa wydają krocie na energię elektryczną. Większość z nich może w łatwy sposób zredukować te koszty – wynika z audytu p...
Olbrzymia kara dla dostawcy energii! Sprawdź, ile!
07 Kwiecień 2015

Olbrzymia kara dla dostawcy energii! Sprawdź, ile!

Ofgem - regulator sektora energetycznego w Wielkiej Brytanii nałożył na niemiecki koncern Eon karę finansową w wysokości 7,75 miliona funtów za nieprz...
Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów
03 Styczeń 2017

Sprzedawcy energii walczą o utrzymanie klientów

Spółki obrotu energią starają się przede wszystkim zatrzymać dotychczasowych klientów proponując dodatkowe usługi i produkty. Odbieranie klientów konk...
Najwięksi sprzedawcy prądu też walczą o nowych klientów
18 Luty 2015

Najwięksi sprzedawcy prądu też walczą o nowych klientów

Już ponad 410 tysięcy odbiorców energii elektrycznej zmieniło sprzedawcę prądu. Tylu klientów mogło, zatem odejść od największych firm energetycznych....
Sprawdź zużycie energii dla urządzeń
łazienka
Łazienka
salon
Salon
warsztat
Warsztat
biuro
Biuro
ogród
Ogród
kuchnia
Kuchnia

Szybki kontakt

Zostaw nam swoje dane kontaktowe, a nasz konsultant skontaktuje się z Tobą w ciągu 24h!

Obniżyliśmy rachunki
4 6 2 1 7